Chen Mian Kuang, dengan bantuan Terjemahan Google, membuat ulasan muzik pertama yang pernah ia dalam Bahasa Malaysia.

     Menelan Matahari - Bulan Baru | Sumber: Wikimedia
Menelan Matahari - "Bulan Baru" | Sumber: Wikimedia

MENELAN MATAHARI – “BULAN BARU”

Jangan berharap lagu Bella dan Edward sayang cinta yang meleleh tulang punggung. Ini bukan Bulan Baru Senja. Menelan Matahari adalah lima orang band dari Finland, yang mengkhususkan diri dalam logam kematian / kiamat. Dalam hal ini, album terbaru mereka, mereka telah diresapi muzik mereka dengan unsur-unsur batu progresif dan sebagai hasilnya, lagu-lagu hampir hummable walaupun judul lagu seperti “Hutan Ini Nafas Jahat “, “Hamba Kesedihan” dan “Bobot Mati “. Balada logam hitam terdengar seperti orang pandir oxy di atas kertas tetapi orang-orang cabut dari dalam “Akusuka-Akusuka Yang Tidak Tidur “. Harus ada sesuatu di udara Eropah Utara yang telah mencetuskan letupan dari band-band logam progresif di kawasan-kawasan itu. Menelan Matahari tentu memberikan saingan mereka dari Sweden dan Austria kabur wang mereka.

Kepala Mesin - Menjadi Hitam | Sumber: Amazon.co.uk
Kepala Mesin - "Menjadi Hitam" | Sumber: Amazon.co.uk

KEPALA MESIN – “MENJADI HITAM”

Kasar dan buas untuk sebahagian besar dari awal sampai akhir, catatan ini akan mendorong mosh pit menjadi panik. “Mengepalkan Tinju-Tinju Perbezaan Pendapat” membuka prosiding, bermula dengan gitar Sepanyol melankolis dan jarang, sebelum meletup mengoyak riff gitar. Ini adalah kenyataan maksud yang berani – jangan silap, ini bukan untuk hati lemah. Mahir pencampuran logam sampah (“Estetika Kebencian”), grunge (“Sekarang Aku Letak Awak Di Bawah”) dengan kelajuan, prog dan hampir setiap genre logam yang lain di antara mereka, orang Amerika ini telah memasak sebuah kawah kemarahan yang harus wajib didengar semua peguam litigasi yang kini menderita ketidakadilan dari KPI. Terpilih sebagai album terbaik dekad (2000-2009) oleh majalah Logam Palu, dan sudah sepantasnya begitu.

Kuku Sembilan Inci - Dengan Gigi | Sumber: Amazon.co.uk
Kuku Sembilan Inci - "Dengan Gigi" | Sumber: Amazon.co.uk

KUKU SEMBILAN INCI – “DENGAN GIGI”

Dalam industri muzik perusahaan, Trent Reznor adalah yang pertama dan terbaik. Bakat luar biasanya untuk menyuntikkan kepekaan pop ke suara mesin dingin telah disimpan KSI popular selama dua dekad, cukup sebuah prestasi dalam bidang apapun. Ini, panjang keempat album studio penuh (mendiskontokan hidup “Dan Semua Itu Bisa Telah”), melihat dia dalam bentuk atas. Saling main drum sinkopasi tempoh dengan gitar jarang dalam “Pengumpul” adalah dancey tak tertahankan. “Setiap Hari Apakah Tepat Sama” adalah sebuah lagu untuk kehidupan post-moden yang harus dijadikan nada panggilan semua orang. “Hanya” adalah gelisah, punky dengan arus bawah seksi kotor funk, mungkin benih yang tumbuh LCD Soundsystem. Ia adalah kerugian bagi penggemar muzik di mana-mana bahawa Encik Reznor telah menyarakan KSI selepas menemui kebahagiaan dalam perkahwinan. Adakah bahagian terakhir ayat itu masuk akal?

Majalah Logam Palu | Sumber: Metalhammer
"Majalah Logam Palu" | Sumber: Metalhammer

Tukang muzik kegemaran Mian Kuang adalah Tuan Bobo. Tuan Keunggulan Tertinggi terkenal kerana kemampuannya untuk bermain 25 instrumen, dan untuk menyusun, melaksanakan, dan menghasilkan album nya semua sendiri. Yang satu benar band orangmonyet (ada yang kata gila kawalan), kerjayanya bermula meroket pada pertengahan tahun lapan puluhan dengan mengeluarkan bunyi untuk filem yang dibintangi dirinya dan Apolónia Kotero yang cantik seksi. Lagu-lagunya tentang berciuman, hujan baldu dan burung menangis dianggap klasik moden. Tunggusatuminit! Apadah Tuan Keunggulan Tertinggi artis dahulu dikenali sebagai Artis Dahulu Dikenali Sebagai …

Mian‘s favourite musician is Lord Bobo. His Supreme Eminenceness is well known for his ability to play a total of 25 instruments, and to compose, perform, and produce albums all by himself. A veritable...

3 replies on “Bunyi Puteh: Kepala Mesin Menelan Matahari Dengan Kuku Sembilan Inci”

Comments are closed.