Edmund Bon, Fadiah Nadwa Fikri and Joshua Tay will be presenting UndiMSiaChat53 PCA13 and Sek203A: Apa Lagi Kerajaan Mahu?

Recently, the government proposed amendments to Prevention of Crime (Amendment and Extension) Act 2013 and Section 2013A of Penal Code – Disclosure of Information.

The amendments have been critisize by lawyers, politician, activist and ordinary Malaysian, for the fear of abuse to fundamental rights and freedom of information.

How far those amendments will affect our rights? Want to know more? Have opinions on these issues?

“Jika saya ditahan di bawah Akta Pencegahan Jenayah 2013 kerana kesalahan yang dianggap “hardcore”, adakah hak saya untuk melantik Edmund Bon sebagai peguam masih terpelihara? Bagaimana jika sebenarnya saya tidak bersalah?”

“dan jika saya adalah orang kanan Fadiah Nadwa (seorang perdana menteri) dan saya telah menyebarkan maklumat yang saya rasa perlu untuk orang awam tahu (dan tiada klasifikasi sulit), adakah adil bagi saya untuk disabit kesalahan di bawah pindaan Seksyen 203A Kanun Keseksaan? Dan bagaimana pula jika maklumat tersebut terus disebarkan oleh orang ke-3, Joshua Tay yg merupakan pekerja saya? Adakah Joshua Tay juga akan didakwa?”

Dont be shy and keep it to yourselves.

Come and join UndiMSiaChat53 PCA13 and Sek203A: Apa Lagi Kerajaan Mahu?

Event details:

Date: December 01, 2013

Time: 12 pm – 1 pm

Venue: 3-4, 4th floor, Jalan Bangsar Utama 3, Kuala Lumpur (map)

FB Link.

 

 

 

 

Malaysian Centre for Constitutionalism and Human Rights (MCCHR) is a non-profit based in Kuala Lumpur with the mission of promoting active democratic participation and human rights awareness.